تربوي وتعليمي صعوبتيں

تربوي وتعليمي صعوبتيں

ميرا نقطۀ نظر

كسي بھي تعليمي وتربوي مركز ميں تين قسم كي ذمه دارياں اهميت كي حامل هيں:

      -  انتظامي اور اداري امور       (وائس چانسلر٬مدير٬ پرنسپل٬ ناظمين٬ مسؤول امتحانات وغيره)
      -  تدريسي اور تربيتي امور        (مشائخ٬مدرس مساعد٬ مدرس مستشار٬ٹيچرز وتعليمي منتظمين وغيره)
      -  خدم اور عمال              (آفس بوائ٬ گيٹ مين٬ طباخ٬ عمال مطبخ ٬ الكٹريشن  وفراش وغيره)

تينوں كا اجتماعي هدف ايك ايسي چيزكو وجود ميں لاناهے٬ جس كے وجود سے ان كا وجود هے۔ اسےطالب علم كها جاتاهے۔ يه اور بات هے كه ان تينوں كا كردار حسب استطاعت ونوعيت الگ الگ هے۔ مگر مقصد هر گز الگ نهيں۔ اگر ميرا يه تصور غلط نهيں٬ تو كيا ايك طالب كے لئےان كي اهميت اب بھي مخفي هے؟!

طالب كے جسماني نشو ونما كرنے والے والدين هيں۔ مگر تربيتي وروحاني نشو ونما كرنے اور ايك جاندار گڑيا سے انسان ميں تبديل كرنے والے يهي تين كردار هيں۔ موجوده دور ميں جهاں والدين كو اپنے حقوق كتابوں ميں تلاش كرنے پڑتے هيں۔ ايسے ميں ايك طالب كو بجائے اپنے حقوق كے لئے اسٹرائك كرنے كے احقاق حق كي جدو جهد كرني چاهئے۔ اور ايك ذمه دار كو بجائے كسي طالب كو بلا سوچے سمجھے نا كام قرار دينے كے٬ اپني نا كامي بھي نظر ميں ركھني چاهئے۔ بچے كا كام بگڑنا يا بگاڑنا٬ جبكه ذمه دار كا كام سنبھالنا اور سنوارنا هے۔ يهاں پر ان تمام افراد كے مابين انڈر اسٹنڈنگ كي بات ذهن ميں آتي هے۔ كيوں كه طرفين سےبغير تنازل ايثار تفاهم اور بذل جهد كے مقصد كي بلنديوں كو چھونا محض خواب هوگا٬ جس كي كوئي تعبير نهيں۔

بهت سےدنياوي تعليمي وتربوي معاھدخود تعليم وتربيت كے محتاج هيں۔ كيوں كه ان كا ايك هي مقصد هے٬ ٹيچر ڈيوٹي ادا كركے سيلري وصول كرے۔ اور طالب كوئي بھي طريقه اختيار كرنا هو بهر حال سرٹيفكٹ حاصل كرے۔  ان كي مسموم هواؤں نےكچھ ديني اداروں كو بھي متأثر كيا هے۔ اور اسي وجه سے ان كے مابين عموما تصادم رها كرتا هے۔ ميں دوسروں كے حقوق كس مقدار ميں ادا كرتا هوں٬ يه سوچنے والے كم هي هوتے هيں۔ مگر اپنے حقوق كے لئے خواه ذمه داران هوں يا طلبه ٬كبھي كبھي اپنے دائرے اور حدود كا بھي خيال نهيں ركھتے۔ بلا امتياز آپس ميں جو تعامل هوتا هے٬ اسے ديكھ كر اكھاڑے اور تعليمي ادارے ميں فرق كرنا مشكل هو جاتا هے۔ طالب جس عامل ياٹيچر كو اپنا اگينسٹ مان لے۔ اس كا بخيا ادھيڑ كر ركھ ديتا هے۔ جب عامل كي كسي كے ساتھ ٹھن گئي تو وه كيا كچھ كرتا اور كر سكتا هے يه هر كوئي جانت هے۔ اقل شئ كچھ بھي كھلا سكتا هے۔ اور اگر كسي نمبر ايك كے قسم ميں سے كسي كے طبع نازك كو ٹھيس پهنچي٬ تو ان كے پاس راستے كھلے هيں۔ جدھر سے چاهيں ادھر سے چھ رن كے لئے باؤنڈري سے پار۔ كيا امتحانات اعمال سنه سلوك وغيره كم هيں؟  اور اگر سكه الٹا بيٹھا٬ تو وه طالب كم گھر كا خادم زياده هوتا هے۔

  
تعامل كے دو رنگ هيں:

هونا تو چاهئے تھا :
مگر هوتا هے:
تواضع وخاكساري
هيبت ڈالنا٬ دھونس جمانا
ايثار وقرباني
اپنے حق كے لئے كسي بھي حد تك جانا
صبر وتحمل
دادا گيري٬ بسا اوقات غنڈه گردي
مسامحت عفو وكرم
طبع نازك ٬ انسلٹ ٬ انتقام كے درپے رهنا
دعا وذكر خير
برے القاب٬ گالي گلوج ٬ لڑائي٬ بد دعائيں
شفقت ومحبت
عصبيت ٬ عداوت٬ نقصان پهنچانا
تعظيم واحترام
بد تميزي٬ بے ادبي٬ پرسنل اور ذاتي خدمت  كرانا
ادب واجلال
انا ٬ تكبر ٬ غرور اور خود كو تيس مار خان سمجھنا
ايك دوسرے كو سمجھنا
خادموں كي طرح سلوك كرنا اور اپنا كام لينا

يهاں هماري باتيں مختلط انداز ميں هرايك كا تعامل ايك دوسرے كے ساتھ كے طور پر هو سكتي هيں۔ مگر تھوڑي سي تخصيص كے ساتھ كيوں كه هم طلبه هيں٬ اور بات هماري مصلحت كي هے۔ لهذا اس وقت هم اپنے تعلق سے هي سوچيں۔

·        -  طلبه كا تعامل ذمه داران كے ساتھ اور عكس
·        -  طلبه كا تعامل مدرسين كے ساتھ اور عكس
·        -  طلبه كا تعامل عمال كے ساتھ اور عكس

ميرے دل ميں كافي ساري باتيں هيں۔ جنھيں يا تو ميں نےسر كيا هے٬ يا نظر سے ديكھا هے۔شايد ميں سارا كچھ شيئر نه كر سكوں۔ ليكن مذكوره الفاظ توجه كے لئے كم نهيں هيں۔ مگر كيا هم اس موضوع پر بھي كبھي ٹائم دے پائيں گے۔  

شايد !!! وما ذلك على الله بعزيز
از رشحات قلم
عبد الله الكافي المحمدي
داعيه ومترجم شعبۀ جاليات دعوه سينٹر محافظه تيماء

وزارت برائے اسلامي امور واوقاف سعودي عرب